Jurnal de călătorie,  România

Cabane de vis în România

Reading Time: 5 minutes

În ultima perioadă am descoperit din ce în ce mai multe cabane de vis în România. Noi am avut parte de o experiență frumoasă într-una dintre ele.

Abia așteptam să scriu despre mica noastră escapadă în Plopi. Totul a început când căutam cazare pe airbnb pentru alt concediu. Nu știu cum și pe ce am apăsat dar am ajuns pe o pagină cu „spații de cazare unice pentru următoare ta călătorie”. Suna destul de interesant, așa că m-am uitat cam ce oferte erau și mi-au căzut ochii pe cabana asta…Când am văzut-o, am fost atât de încântată, mi se părea ireal că ar fi așa ceva în România. Chiar era una din cele mai frumoase cabane pe care le văzusem.

Îi dau repede link-ul lu’ Dani și-l întreb dacă nu ne facem timp să mergem pentru câteva zile, să ne relaxăm. Mi-a zis imediat „ia-o” și luată a fost. Ne-am hotărât să mergem în august, atunci s-au nimerit astrele: și noi liberi și cabana disponibilă. Am închiriat-o pentru 5 zile, 4 nopți pentru prețul de 767 de ron cu mic dejun inclus. Ideea este că, de fapt sunt 2 cabane care pot fi închiriate, deci în total pot fi găzduiți 4 adulți și un copil. Noi am închiriat doar pentru noi doi și am stat într-o singură cabană.

Relaxare, dar nu chiar de tot

Am încercat să-l conving pe Dani că o să mergem doar să ne relaxăm, nu vizităm nimic și nu facem trasee. Eventual sărbătorim 2 ani de când suntem împreună. Haha…părțile amuzante care sunt: de când am început să călătoresc, niciun concediu nu l-am „stat”. Tot timpul trebuia să disfrut de tot ce putea oferi o destinație.

A2a parte amuzantă este cea cu sărbătoritul celor 2 ani. Noi nu am sărbătorit niciodată aniversările, nici măcar pe cea de un an. Cu toate astea am simțit nevoia să o sărbătorim pe cea de 2 ani, că deh. Și, în final am ajuns să facem 3 trasee, plus un semi-traseu pentru detecție și ne-am oprit pe drum să vizităm și cetatea Alba și Rimetea. Dar pentru 5 zile a fost foarte relaxant să facem doar atât. Și da, am și sărbătorit cei 2 ani cu ceva ciocolată că doar atât am găsit de cumpărat în zonă!

5 zile de poveste!

Cele 5 zile au fost de poveste! Bine…mai puțin într-o jumătate de zi când mi-a fost rău de la laptele de capră care parese că a stat cam mult în căldură și nu mi-a picat bine deloc.

Despre gazda noastră, am scris un articol întreg separat. Vezi aici experiența noastră cu Victor în cele 5 zile.

Cele 2 cabane sunt uimitoare, și sunt într-o zonă izolată unde se ajunge așa: de pe drum asfaltat a trebuit să urcăm pe drum neasfaltat, cu pietriș și’n pantă. După care să lăsăm mașina într-un loc unde ne-a instruit Victor și de acolo mers pe jos maxim 5 minute. Înainte de a urca pe drum neasfaltat, dacă se continua tot înainte se intră în sat, unde se găsesc vreo 2 magazine alimentare. Bancomat nu există, decât la vreo 2 sau 3 sate distanță (aprox. 20-30 de minute de mers cu mașina).

Facilitățile unei cabane de vis

Nu există curent, apă curentă, wifi. Apa este trasă dintr-un izvor și trebuie încălzită la boiler cu lemne din timp pentru duș. Există și saună, dar nu se poate folosi în zilele foarte călduroase sau uscate. Apă potabilă am primit de la gazdă în 2 sticle de sticlă și ca să le reumplem trebuia să mergem 2 minute pe jos până la izvor.

Toaleta este una eco-dry, practic, un W.C. clasic; diferența majoră fiind că se aruncă rumeguș și nu există miros neplăcut.

Camera are strictul necesar, cât să poți dormi foarte confortabil, dar să te forțeze să ieși afară, să te bucuri de priveliște. Mai exact un pat, o sobă, o noptieră lunguiață și o masă cu lumânări, lanterne. O carte de astrologie pentru începători. Geamul este cel care dă personalitate cabanei în care am stat, arată fix ca un ditai ochiul și este suficient de mare cât să te poți bucura de priveliștea peste Valea Ierii.

Mic dejun și cina

Micul dejun a fost inclus în preț și a fost unul delicios. Ni-l aducea Victor în fiecare dimineața și-l lăsa în cabana de lângă noi, ca să-l mâncăm când ne trezim. Locul unde serveam micul dejun era pe terasa cabanei, cu un view mirific.

Ne punea atâta mâncare încât am avut mâncare în fiecare zi pe traseu la prânz. El ne-a întrebat dacă preferăm ceva anume, însă i-am spus să nu-și bată capul și să încropească din ce are la îndemână.

Și chiar așa fără curent, fără wifi, fără nimic?

Nu am fost chiar atât de izolați. Cabana lui Victor este la 5 minute de mers pe jos. Drumul până la cabană trece prin curtea unor vecini foarte de treabă, cu care Victor are un parteneriat: plantează împreună legume în grădină și au grijă de ele, pentru consum propriu.

La cabana gazdei am avut la dispoziție curent să ne încărcăm telefoanele, am avut wifi, semnal. La invitația lui Victor, ne-am petrecut serile la el la cabană unde ne-a gătit câte ceva la cină, uneori și la prânz. Deși doar micul dejun a fost inclus în preț, nu a vrut să ne ia niciun ban pentru cină. A fost o experiență foarte faină, despre care am povestit mai multe aici.

No bun… am uitat ceva?!

Bineeee, fie, nu vă mai țin în suspans și vă spun despre ce cabană este vorba și vă împărtășesc câteva poze. Este vorba de Boletus eco-cabins din Plopi, detalii găsiți pe airbnb aici.