România

Măgura, colțișor de rai

Reading Time: 6 minutes

Satele Peștera și Măgura sunt deja arhicunoscute, însă noi ne doream de mult timp să ajungem într-unul din cele 2 sate. Până la urmă, la început de decembrie 2019 m-am gândit să caut un loc unde putem merge pe weekend cu prietenii noștri cofetari. Mi-am adus aminte de Măgura și am căutat un loc unde să ne cazăm.

Am găsit destul de greu ceva liber, era cam din scurt ce-i drept. Cazarea pe care am ales-o a fost la Pensiunea Gilucă, 100 de lei cameră dublă pe noapte. Prețul este decent pentru condițiile oferite, șederea noastră acolo a fost foarte ok. Avem o singură nemulțumire petrecută după plecarea noastră de acolo. O să povestesc mai multe în review-ul pentru Pensiunea Gilucă.

Cum ajungi în satul Măgura

No bun, avem cazare așa că mă interesez de drum. Știam de mai demult că e greoi accesul până în sat, mai ales că nu avem mașină cu gardă înaltă. Plus că fiind decembrie, nu știam în ce stare e drumul. Cu cât citeam mai multe pe forumuri, mă cam apuca groaza și mă întrebam dacă o să reușim să urcăm până în sat. Până la urmă am vorbit cu gazda pe facebook și ne-a spus că drumul este practicabil chiar și cu mașină normală.

Ruta pe care am mers noi a fost pe varianta cu Zărnești și are niște pante care-ți cam dau emoții, mai ales când îi vezi pe alții de pe sens opus cum vin razant. După ce intri în sat drumul e cam de o bandă și un sfert maxim 😆 , pe alocuri fiind denivelări destul de mari. Din fericire, nu prea te întâlnești cu alte mașini în sat, iar cu a I-a și a II-a mergi liniștit indiferent de denivelări. Opel-ul nostru Astra a făcut față foarte bine și mă gândesc că în principiu ar merge cam orice mașină pe drumul respectiv.

Apelează la gazdă dacă nu poți ajunge în sat

Nu știu ce să zic de drum după ceva ploi, sau când e zăpadă…bănuiesc că situația nu mai stă deloc la fel. Recomandarea ar fi să vorbiți cu gazda înainte să ajungeți la destinație și să întrebați de starea drumului. Din ce știu, există și posibilitatea să lași mașina parcată jos, lângă Cabana Gura Râului și să te ajute gazda cu bagajele. Majoritatea celor care dețin pensiune au un 4×4, așa că nu este o problema pentru ei.

Ce poți face în Măgura

#chill

Nu te poți decât relaxa într-o zonă așa frumoasă. Te poți plimba prin sat și poți face o plimbare până în satul vecin Peștera. Există și câteva trasee care se pot face în vecinătatea satului, cel mai cunoscut fiind cel până la Cabana Curmătura prin Prăpăstiile Zărneștiului.

Unde mănânci

Proprietatea la care ne-am cazat nu asigură și mese, însă pune la dispoziția oaspeților bucătărie și un foișor pentru grătar. TIPS: dacă vrei să-ți prepari mâncarea, trebuie să vii cu ea. În sat există o singură prăvălie care are doar câteva lucruri pe rafturi.

Pentru mine a fost o surpriză să aflu că nu există un magazin cu mai multe produse în sat. Mă gândeam că fiind așa celebru satul sigur există unul care să aibă totuși mai multe produse. În schimb, există o singură prăvălie cu puține lucruri. Noi am ajuns după-amiază la cazare și până ne-am instalat se apropia deja seara.

Ne-am gândit să facem ceva cumpărături de la prăvălie și să luăm cina la Samedru. Locația ne-a fost recomandată de gazdă și ne-am gândit că probabil mâncarea este bună.

Când să plecăm, micul geniu din mine propune să plecăm pe jos până la prăvălie pentru că „nu e așa departe”. Nu știu de ce, din mașină mi s-a părut că este la o aruncătură de băț de pensiune.

La prăvălie

Și uite-ne așa, am mers să zic vreo 3 kilometri și jumătate pe jos când deja se însera. Când am ajuns la prăvălie era întuneric bine și niciun semn că ar fi deschis ceva. Eu am insistat și m-am apropiat de magazin să văd sigur-sigur că nu e nimeni. Din fericire ne-a văzut o bătrânică și ne-a zis că vine imediat cineva. Așa că a venit o tanti și a deschis magazinul special pentru noi.

A fost amuzant pentru că la cât de multe aveau în magazin cred că mai aveam un pic și cumpăram juma’ de magazin. Ne povestește proprietara că în general au mai multe produse vara, când vin mai mulți turiști.

Cele mai căutate produse sunt: periuță de dinți și pastă (dimineața devreme), sticluțe mici de Jägermeister. Și pentru că lumea din sat mai vrea și o dușcă de ceva, dar proprietara nu-și dorește ca lumea să rămână în magazin să bea, a găsit un compromis: Licoarea fermecată. Ambalată în pahar sigilat, gata pentru a beneficia de farmecele sale.

Într-un final, proprietara prăvăliei a fost drăguță și ne-a adus și ouă din curtea sa și am plecat direct spre Samedru. Noi aveam în plan să ajungem și la cazare să lăsăm cumpărăturile, dar cum am estimat un pic altfel drumul am fi întârziat prea tare.

Samedru

La Samedru când am ajuns am avut un pic de emoții pentru că era întuneric beznă și noi veneam pe jos spre pensiunea care este apărată de niște câini imeeenși. Din fericire nu am avut vreun incident neplăcut cu câinii.

După ce ne-am așezat la masă ne-au anunțat că tocmai ce au tăiat porc în ziua respectivă. Așa că am mâncat supă și la felul 2 pomana porcului și ceva vin de casă. Dani cred că și-a luat și desert. Având în vedere că am văzut cum stă treaba cu mâncarea în zonă și că se gătește doar pe comandă ne așteptam să fie nota mai deocheată.

Nota de plată a fost un pic peste așteptări dar nu ne-a părut rău. A fost o seară foarte plăcută și vinul de casă foarte bun. Ne-au pus la dispoziție Dixit, așa că seara s-a dus repede-repede. De fapt, dacă stau să mă gândesc, pentru ceva clipe parcă a stat în loc timpul.

Tips: Cel mai ok cred că ar fi să vii cu mâncare pe care să o pregătești rapid sau pentru grătar. Dacă nu vrei să stai să gătești iar unitatea de cazare nu oferă mese, poți suna la Samedru pentru a comanda prânzul/cina. Cel mai bine ar fi să suni din timp, să întrebi ce variante de meniu au pentru ziua respectivă. Eventual să întrebi și o estimare de preț ca să știi la ce să te aștepți.

Noi am apelat la unul din numerele de telefon, de pe site-ul pensiunii. Pe site găsiți și informații legate de cazare.

Merită o vizită?

Am apucat un pic să ne plimbăm și prin sat, am dat de un pisoiaș foarte simpatic. Cam asta ne-a fost experiența în prima seară în Măgura. Cred că am fost foarte amuzanți.

Eram aproape singurii rătăciți care mergeau pe jos și pe întuneric prin sat. La un moment dat ne-am întâlnit cu un nene care părea cioban și o tanti cu 2-3 oi. Cam ăsta a fost traficul în Măgura. De turiști nu mai zic, am dat peste un cuplu și o familie la Samedru și atât. Din punctul ăsta de vedere ne-a plăcut foarte mult Măgura.

A2a zi ne-am trezit și ne-am făcut micul dejun, după care am rămas la un joc și ceva discuții până pe la 12 – 1 după-amiaza. Am apreciat că ne-a lăsat gazda să trândăvim până mai târziu.

Merită vizitat satul dacă vrei să fugi un weekend, undeva departe de agitație. Mai ales că ai variante de plimbare și chiar de trasee montane în apropiere. Peisajul este unul foarte fain și liniștitor.

Nu știu exact câți turiști se perindă primăvara sau vara în sat, dar la început de decembrie când am fost noi nu păreau mai mult de cei pe care i-am văzut la Samedru.

Singurul gust amar pe care l-am avut după experiența din Măgura a fost legat de ceva discuții cu gazda pentru închirierea locației de Paște. O să povestesc mai multe într-un review pentru pensiune.

Dacă vreți idei pentru alte cazări mai retrase, am scris un pic despre o cabană de vis din Apuseni.