Europa

Plitvice Lakes

Reading Time: 5 minutes

Hei. hei! Voiam să-ți dăm câteva detalii legate de camping-urile din apropierea Plitvice Lakes și impresiile noastre. Dacă te interesează doar detaliile organizatorice sau bugetul, citește articolul acesta.

Unde te campezi

Sinceră să fiu, nu prea am văzut oferte multe de camping în apropiere de Plitvice. Am ales Korana pentru că avea review-urile cele mai ok, dar și prețurile sunt pe măsură.

Din păcate, Camping Korana a fost prima noastră experiență de camping în Croația. Comparând cu camping-urile din Slovenia a fost o dezamăgire pentru noi. În Slovenia, la prețuri mai mici aveam condiții net superioare. Deși am plecat pregătiți la drum cu gândul ăsta, tot am rămas dezamăgiți. Am citit dinainte pe forumuri că viața la cort sau la rulotă nu este deloc ieftină în Croația. Și că ar trebui să o faci doar pentru că-ți place mult stilul ăsta de călătorit, nu pentru că ieși mai ieftin.

Ce ne-a plăcut: nu a fost aglomerat. Erau destul de multe mese de lemn la fiecare pătrățică alocată. Mai puțin în locurile foarte în pantă. Condițiile la baie relativ bune, comparând cu alte camping-uri din Croația. Ce nu ne-a plăcut: prețul foarte mare, nu aveam grătar.

Plitvice Lakes

Pentru Plitvice știam că trebuie să mergem devreme. În felul acesta prindem liniștiți loc de parcare, nu prindem aglomerat nici în parc. Unde mai pui că scapi în mare parte și de căldura dogoritoare.

Am plecat pe la 7 și un pic din camping ca să ajungem aproape de ora 8, ora deschiderii parcului. Am mers la intrarea numărul 1 și am plătit parcarea (ne-a costat aprox. 50 de kuna). Ca idee, am stat vreo 5 ore și câteva minute iar parcare se plătește per oră. Dar pentru că am intrat în ora numărul 5 cu acele câteva minute, am plătit ora întreagă! Nu e capăt de țară, dar dacă am fi știut, ne-am fi grăbit 5 minute ca să nu plătim 9 kuna inutil.

Tips&tricks:

Pleacă devreme

Eu zic că e musai să vizitezi de la prima oră parcul ca să eviți aglomerația. Pe parcurs se aglomerează de turiști din ce în ce mai tare. În funcție de numărul de turiști o să trebuiască să aștepți mai mult la coada pentru tura cu barca și la autobuzul care te aduce înapoi la intrare. Cu cât aștepți mai mult se încălzește și vremea mai tare. Din fericire, sunt destul de multe locuri umbroase prin parc. Eu am plecat echipată cu pălărie, care a ajutat destul de mult.

Nu pleca fără apă la tine!

Aș spune chiar să nu pleci și fără un sandviș sau ceva de ronțăit. Dacă nu mă înșeală memoria este la un moment dat un fel de restaurant/chioșc. Dar altfel, cam leșini de sete dacă nu pleci cu apă la tine. La cât de scumpe sunt lucrurile, noi am răsuflat liniștiți că am plecat cu sandvișuri după noi și niște alune și banane.

Rezervare sau plata la fața locului?

Eu am citit undeva pe niște forumuri că se formează cozi interminabile și că e mai bine să faci rezervare și să plătești biletul dinainte. Zis și făcut, plătit. Când ajungem la recepție ne așezăm la coada pentru biletele deja rezervate. Ghici ce! La coada noastră, am stat după vreo 3-4 cupluri. La coada pentru plata pe loc au fost doar 2 cupluri.

Cred că depinde foarte mult de perioada în care mergi. În perioadele mai aglomerate (august), sunt sigură că este valabilă atenționarea de aglomerație. În perioada în care am fost noi, la început de iunie aparent nu se înghesuie lumea așa de dimineață.

Vizită iarna sau în afara sezonului

Aș recomanda o vizită în alte sezoane, decât în cele de vârf din varii motive. În primul rând nu este aglomerat și așa poți să te bucuri de traseu și nu prinzi în poze tot poporul. În al2lea rând, prețurile sunt mai mici. Iarna sunt undeva la 80 de kuna de persoană, iar în aprilie-mai sunt 100 și un pic. Spre deosebire de 250 de kuna cât am plătit pentru iunie se simte diferența! Aș recomanda perioada aprilie-mai pentru că nu este chiar atât de cald pe cât este în iunie. Unde mai pui că de obicei sunt topite zăpezile și teoretic debitul apei ar trebui să fie mai mare. Prin urmare cascadele sunt mai impresionante. Probabil și toamna prețurile sunt mai mici și peisajul mirific!

Verifică site-ul oficial

Verifică site-ul oficial pentru prețuri mai ales. Eu m-am interesat de parc pe niște blog-uri. Articolele erau mai vechi din 2018, 2017 sau chiar mai vechi. Am avut surpriza neplăcută să văd că prețurile cresc destul de mult de la an la an. Probabil cu cât devine mai popular Plitvice Lakes, cu atât cresc și prețurile.

Tot pe site-ul lor oficial poți rezerva și plăti biletele dinainte. Ai la dispoziție o hartă, astfel încât poți să identifici intrarea cea mai apropiată de tine.

Sunt descrise rutele de plimbare, cu detalii aferente și timpul de parcurgere. Dacă nu ai mult timp la dispoziție, poți alege o rută mai rapidă. Noi inițial am început parcă cu ruta C, dar am încurcat sau combinat cu H la un moment dat. În orice caz, pe rutele mai lungi vei întâlni mai puțini turiști.

Folosește harta primită la recepție

În prețul biletului intră o hartă pe care o primești la intrare. Ia-o cu tine deoarece este folositoare pe alocuri. Noi ne-am semi-rătăcit, nu înțelegeam exact de unde să luăm bus-ul înapoi spre intrare. Din fericire, harta ne-a ajutat destul de mult. Chiar dacă nu ești genul care se orientează bine pe hartă, o poți folosi ca să o arăți altcuiva. Acea persoană te poate ajuta ulterior cu indicații. În ultimă instanță, o poți folosi pe post de evantai dacă nu îi găsești altă utilitate.

Merită sau nu o vizită la Plitvice Lakes?

Biletele ni s-au părut foarte scumpe. Mai să renunțăm la vizită când am aflat că ne costă pe amândoi 500 de kuna + 50 pentru parcare. Până la urmă am spus că o dată mergem în Plitvice Lakes și până la urmă, pentru asta organizasem roadtrip-ul în Croația.

Plitvice Lakes este într-adevăr un loc foarte turistic. Dar e genul de loc turistic de care ți-ar părea rău că nu l-ai vizitat. Pe noi ne-a impresionat vegetația luxuriantă, multeleee cascade și debitul mare al apei.

Așa că da, eu cred că merită o tură să vezi cu ochii tăi toate cascadele și lacul și vegetația din Plitvice Lakes. Este cu adevărat un spectacol al naturii foarte frumos care nu merită ratat.

Și dacă vorbele nu te-au convins, poate o vor face imaginile.